torstai 2. tammikuuta 2014

Kaksi haastetta: 11 ja 5

Käytetään tämän päivän postaus pariin haastevastaukseen. Toisen haasteen sain ja toista en saanut, mutta teen sen silti. Muhaha. :D Kuvituksena sekalaisesti kuvia tämän päivän kävelylenkiltä ja sitten tietty tuosta eläimestä.


Aloitellaan siitä haasteesta, jonka sain. Se tupsahti Kristalta, kiitos! Se on siis se yhdentoista asian haaste, joka on pyörinyt varmasti suurella osalla jo läpi ja itsekin olen tämän tehnyt jo 2012. Se löytyy täältä. Tällä kertaa en siksi teekään tätä kokonaisuudessaan, enkä haasta ketään, mutta koska kysymykset olivat Kristalla aivan loistavia, tahdon niihin ehdottomasti vastata! Noita sekalaisia faktojakin on täällä kerrottu sen verran useasti ja runsain määrin, että niitäkään on turha listata enää tähän. Tuoreimmat (80kpl :D) faktat löytyvät täältä.


Sitten niihin kysymyksiin! Tosi vaikeita olivat, eli hyviä. :D Vielä en tätä kirjoittaessa edes tiedä, mitä niihin vastaan.

1. Mikä on mielestäsi paras tapa aloittaa aamu?
- Sillä ololla, että huomaa itsekseen herätessään nukkuneensa koko yön sikeästi ja hyvin. Sen jälkeen tietty heti vettä ja syömistä. Mielellään paljon. Nautitaan kiireettä television Breakfast -ohjelman parissa.

2. Kumpaa haluaisit itsellesi enemmän, voimaa vai kestävyyskuntoa?
- Hirveän vaikea kysymys! Sillä punttitreenit mulla tähtää tuohon voimaan tietty enempi, mutta koska olen ennen ollut niin surkeassa kunnossa aerobisen kuntoni kanssa, olen sen nykytilasta enemmän ylpeä, kuin yhdestäkään kasvaneesta lihaksesta. Minä kun luulin, että mulla on sydänvika, enkä koskaan tule jaksamaan minkäänlaisia aerobisia. Mutta ehkä kun ajattelee nykytilaa, eli kun sitä on jo omiin tarpeisiini tarpeeksi, niin voimaa sitten jatkossa. Kiitos. :)

3. Mikä on itsesi mielestä kaikkein paras puoli sinussa?
- Seuraava haaste on oikeastaan tästä asiasta, ja nyt kun pitäisi valita yksi ylitse muiden, olen vähän hankaluuksissa! Ehkä kuitenkin sanoisin sen, että miten olen oppinut elämään oikeasti omaa elämääni, juuri sellaisena kuin sitä tahdon elää, vaihtaen rohkeasti maisemaa unelmien muuttuessa. Olen juuri sellainen kuin olen, fyysisesti ja henkisesti, erakko ja introvertti, enkä muutu kenenkään ulkopuolisen mieleksi tai vuoksi. Parasta on se, kun joskus pari vuotta sitten oppi olemaan välittämättä toisten, täysin ulkopuolisten mielipiteistä. Jos sillä ihmisellä ei ole sulle mitään merkitystä, miksi hänen sinusta laukomallaan mielipiteellään pitäisi olla?


4. Jos tärkeä läheisesti tarvitsisi esim. elinsiirron, pelastaisitko hänet jos voisit?
- Ei tarvitsisi edes miettiä. Tarvittaessa vaikka sydämeni antaisin rinnastani.

5. Kumpi laji kuulostaa enemmän siltä, että voisit kokeilla: seinäkiipeily vai zumba?
- Korkeat paikat hirvittää, joten pitää vastata Zumba! Mutta kotioloissa sitten, eikä missään ohjatulla tunnilla. Semmosilla mua tullaan tuskin koskaan näkemään. ;)

6. Mitä terveys tarkoittaa sinun tapauksessasi?
- Se tarkoittaa sitä, että ei hengästy helposti, että mihinkään ei juuri satu (jos ei lasketa positiivista lihaskipua), että syön itselleni sopivia ruokia, että pidän itsestäni ja kehostani huolta itselleni parhaalla tavalla. Se tarkoittaa myös sitä, että mieltä hoidetaan ihan siinä samassa missä kehoakin. Se tarkoittaa tasapainoa ja perusteellista hyvinvointia, hyvää unta ja onnellista elämää.


7. Tähtihetkesi kautta aikojen?
- Kyllä se oli silloin, kun sain sanoa tahdon ja se sanottiin minulle. Olin niin ylpeä, että tämä hieno, upea mies tahtoi juuri minut vaimoksi.

8. Kumpi on enemmän tapaistasi kotona: puhtaus vai järjestys?
- Järjestys. Kaiken pitää olla ojossa, keskellä, oikeassa paikassa. Mutta kun pitäisi pestä lattiat.. Joo ei. :D

9. Onko olemassa asiaa, jota et missään nimessä aio tehdä? Jos on, niin mikä? 
- Tähän voisin vastata liudan sellaisia asioita, kuten en nyt aatellut ketään murhata tai pettää tai muita vastaavia itsestäänselvyyksiä, mitkä sanoisi jokaikinen. Näiden (kaikille samojen) asioiden ulkopuolelta voisin vastata, että lapsia en aio tehdä, mikä ei nyt monelle tullut sekään yllätyksenä.


10. Lempiherkkusi?
- Äää! Vaikea! Pitkälti kaikki mitä syön, on mulle suurta herkkua. Jos otetaan vähän harvinaisemmasta päästä sitten, niin tuolta meidän terveellisestä intialaisesta se valkosipulinen naan-leipä :D DROOL.

11. Tärkeintä sinulle?
- Se, että mulla ja miehellä on kaikki hyvin ja meidän avioliitto toimii. Että ollaan onnellisia. Se on on oikeasti se ainoa asia, millä on aivan oikeasti merkitystä. Kaikki muu on plussaa tai sivuseikkaa.


Se haaste oli siinä, kiitokset vielä Kristalle loistavista kysymyksistä! :)

Seuraavana sitten se toinen haaste, joka jokin aika sitten pyöri blogeissa. En ajatellut sitä ensin tehdä (eikä minua siis haastettu), mutta huomasin miettiväni kuitenkin, että mitkä ne minun viisi asiaa olisivat. Siispä se on sama ne tänne näpytellä! Kyseessä on siis Viisi asiaa, joita rakastan itsessäni -haaste. Suosittelen jokaiselle, että miettisi, mitä ne on omalla kohdalla. Joko mielessään, kommenttikentässä tai blogissaan.


Siispä viisi asiaa, joita rakastan itsessäni. Eivät ole järjestyksessä.

1. Olen realisti. 
En positiivinen ihminen, en negatiivinen, en optimisti tai pessimisti. Olen näiden kaiken välillä, lasini on puolillaan, ja tykkään siitä valtavasti. Minusta on hienoa kyetä näkemään erinäiset asiat monelta eri kantilta ja analysoida ne niiden kaiken keskiarvolla. Uskon vakaasti, että tämän vuoksi on säästynyt monelta ikävältä yllätykseltä, kun niihin on osannut varautua etukäteen. Ei se tarkoita koskaan sitä, että manaisi olemattomia piruja seinille, vaan se tarkoittaa (mielestäni) suurta rikkautta nähdä asiat toiseltakin kantilta, jolloin ne ikävätkään asiat eivät tule yllätyksenä ja ne voi monesti jopa ehkäistä ennalta.

2. Vahva mieli ja päättäväinen pää.
Kun päätän, siinä pysytään. Mm. missään asiassa ei tarvitse sen vuoksi kärvistellä, sillä en koe luopuvani mistään. Siitä tulee vain elämää sellaisenaan. Kuten vaikka elämää ilman herkkuja. Ilman niitä herkkuja, mitkä löytyy karkki-/sipsihyllyltä, tai jätskialtaasta. Tai roskaruokapuljusta. Sama pätee myös muihin elämän päätöksiin. Tähän liittyy myös se, että en monimutkaista yksinkertaisia asioita. Minun mielessäni asiat ovat monesti joko tai. Joko tahdot pudottaa painoa tai sitten et. Joko tahdot muuttaa jotain elämässäsi tai sitten et. Joko tahdot pysyä tyytymättömänä tai sitten et. Joko teet muutokset, tai sitten keksit tekosyitä olla niitä toteuttamatta, ja jatkat elämääsi tyytymättömänä. Mieli vahvistuu jokaisen tehdyn päätöksen myötä. Pitää vaan tehdä se ensimmäinen. Ja sen kun teet, vannon, että se tuntuu kuin lentäisit. Sitä on vapaa ja huomaa, että pystyy mihin vain. Tämän vuoksi minä olen nyt tässä missä olen. Jos en olisi tehnyt sitä ensimmäistä päätöstä, ei minulla olisi puoliakaan näistä asioista listattavaksi. Ensimmäisestä se lähtee. Lennä!

3. Osaan kuunnella itseäni.
Niin kehoa, kuin mieltäkin. Olen herkistynyt sopivalla tavalla kehoni tuntemuksille ja viesteille, ja pystyn tarkastelemaan niitä objektiivisesti ja vaahtoamatta turhia. Suurin osa tästä tarkastelusta tapahtuu täysin automaattisesti. Asiat, olot ja tapahtumat kehossa eivät ole vain asioita, oloja ja tapahtumia, vaan ne on viestejä. Jos jokin toimii poikkeavalla tavalla, se johtuu jostain poikkeavasta asiasta. Mielen suhteen ollaan samalla linjalla; tietty käytös johtuu tietystä asiasta. Esimerkiksi jos jokin tapa ei miellytä, itsessä tai muissa, kannattaa miettiä mistä se johtuu. Itse olen tämän asian kanssa ollut korvat höröllä jo pienestä pitäen ja analysoinut jo silloin itseäni, tunteitani ja käytöstäni. Jossain kohtaa suljin korvani ja annoin itseni mennä, kunnes heräsin taas. Kehon suhteen tultiin pahasti jälkijunassa, mutta kun sen taidon kerran opetteli, se pysyi.

4. Valtavirrasta poikkeaminen.
Tykkään siitä, että olen erilainen kuin suurin osa ihmisistä. Erilaisuus ei ole asia, johon olen pyrkinyt, vaan asia, joka on muotoutunut ajan myötä. Olen oppinut siitä tykkäämään, sen sijaan, että näkisin sen heikkoutena tai vastaavana. Tykkään, että olen erakko, että en tarvitse ihmisiä, minun ei tarvitse viettää aikaa toisten kanssa ja rakastan olla kotona (mieheni kanssa tai sitten yksinkin). En viihdy metelissä tai ihmispaljoudessa. Tykkään erityisesti, että en käytä alkoholia tai koe mitään tarvetta herkutella perinteisillä herkuilla. Tykkään, että en tahdo lapsia ja että kykenen olemaan niitä hankkimatta, välittämättä mistään mahdollisista yhteiskunnan paineista.


5. Rohkeus.
Rohkeutta olla juurikin minä, olla välittämättä ulkopuolisten mielipiteistä, rohkeutta elää elämää sillä tavalla, kuin sitä tahtoo elää. Rohkeutta päästää irti, muuttaa maailmalle, seurata unelmia. Rohkeutta puhua ääneen vaikeista asioista, rohkeutta luottaa, rohkeutta tutkia omaa mieltä ja rohkeutta muuttua tarpeen vaatiessa. Rohkeutta tehdä isoja päätöksiä elämässä, rohkeutta heittää hyvästit asioille, jotka eivät enää antaneet tarpeeksi, vaikka ihan kivoja olivatkin. Rohkeus olla tyytymättä ihan kivaan, koska se ei vain riitä. Elämä on elämistä varten, ihan kiva ei minun maailmassani ole elämistä vaan tyytymistä. Ihan kiva työpaikka, ihan kiva parisuhde, ihan kiva elinympäristö, ihan kiva elämä.. Rohkeutta siis elää ja olla tyytymättä asioihin, jotka voi helposti muuttaa. Muutoksiin tarvitsee rohkeutta. Minulla on sitä. Ja sitä rakastan itsessäni kovin.

Blogihistorian ensimmäiset hampaat näkyvissä?! :D

Ja nyt kaikki miettii, mistä itsessään tykkää!

4 kommenttia:

  1. Ihanaa kun teit tuon tokankin haasteen, vaikkei sua haastettu!
    Jokaisen pitäis (myös ei bloggarien) miettiä aina silloin tällöin EDES ne viisi asiaa itsestään mitä rakastaa. <3
    Olet ihana! <3 pus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ihan samaa mieltä! Varsinkin meidän naisten pitäisi miettiä näitä asioita, kun niin helposti ollaan tyytymättömiä siihen mitä ollaan. Miehet taas vaan kattelee peiliin ja toteaa, että GRAUH, MINÄ ALFAUROS! :D
      Kiitos ihana sinä! <3 mwah!

      Poista
  2. Tosi hyvät vastaukset sulla! :) ja oivaltava tuo toinenkin haaste. Oli kiva lukea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvien kysymysten! :) Piti ihan tosissaan miettiä näitä vastauksia. Se on aina kivaa. :) Mukavaa, että tykkäsit lukea. :)

      Poista